cos czuje ze nastepny pegueot jak sobie sprawie to bedzie diesel.
mi spala okolo 9l. a jezdze tylko po miescie. srednio po przejechaniu 450 zapala mi sie kontrolka i wizyta na 'jadlodajni' staje sie nieunikniona.
dolujacy temat w sumie.
Offline
User
no niestety 1,4 75KM 207 SW - spalanie 8-9 po mieście, a przy tym MAŁO mocy, silnik polecam dla domatorów albo osób chcących "płynąć" ja się przesiadłem z opelka 1,6 100KM i mimo, że to był dziadek (14 latek) to sunął aż miło i palił ok 7l - max 8 przy szalonej jeździe zimą.
Dieselki są OK
Offline
User
Witam.
Jak już wcześniej pisałem średnie spalanie (1,4 Pb 95KM) ok. 6l/100km. Wydaje mi się że mocniejszy o 20KM silniczek dużo mniej pali od swojego kolegi 75KM
A jeśli chodzi o diesla to ......... przy spalaniu o 1-1,5l mniej niż benzyna na 100 km zwrot różnicy w cenie pomiędzy autkiem z silnikiem benzynowym po 150000km, częstsza wymiana oleju, filtra, i częstsze przdeglądy jeszcze zwiększają okres zwrotu. No i turbina ciekawy jestem ile może wytrzymać turbina kręcąca się z prędkością pow. 20000obr/min nawet jeżeli ktoś będzie dbał o schłodzenie po zatrzymaniu................ mnie TDI nie przekonuje. Ale jeśli ktoś lubi ten dźwięk i zapach....
Offline
yasiu napisał:
mnie TDI nie przekonuje. Ale jeśli ktoś lubi ten dźwięk i zapach....
To dobrze, bo w Peugeocie mamy HDi, a to trochę inna technologia niż TDI.
Co do dźwięku to tak jak napisał bilol, jak się silnik zagrzeje to czasami nawet nie słychać, że to diesel.
Jedynie pompo wtryskiwacze chodzą dalej jak poczciwe Ursusy A co do zapachu, hmmm... tym się jeździ, a nie wącha.
Zanim benzyna się nie zagrzeje, a jeszcze chodzi na "ssaniu" to zapach wg mnie bardziej gryzie w nos.
Ale to już jest kwestia tego co kto lubi, a jakby nie było jest to jeszcze wątek o spalaniu, a nie o wygłaszaniu własnych opinii o wyższości silnika A nad silnikiem B.
Zawsze będą zwolennicy aut z silnikiem diesla, z silnikiem benzynowym i pewnie jeszcze się znajdą tacy, którzy będą zachwalali założony u siebie w aucie gaz.
Jakby nie było ja jestem zadowolony z wyboru jaki dokonałem. A co do spalania to w zależności od warunków: atmosferycznych, panujących na drogach oraz stylu jazdy samochód mi pali pomiędzy 4.1 (najniższe średnie spalanie na odcinku ~580km) a 11 l/100km (najwyższe średnie spalanie na odcinku 200km).
Offline
User
[To dobrze, bo w Peugeocie mamy HDi, a to trochę inna technologia niż TDI]
Czy HDI nie ma turbiny?
Offline
Turbina jest w obu silnikach, ale różnica jest w tym, że HDi ma common rail, który w tym przypadku charakteryzuje się cichszą pracą.
Natomiast silniki TDI (nie licząc nowego silnika 3.0 TDI) są oparte na pompowtryskiwaczach, a co za tym idzie praca silnika jest głośniejsza.
Ostatnio edytowany przez reignman (2008-02-13 19:10:39)
Offline
Znawca
Nie tylko głosniejsza praca ale także słabszymi troszeczke osiągami.
Offline
User
nie chodzi mi o to czy ciszej chodzi, tylko jak długo pochodzi (turbinka)
Offline
Wszystko będzie działało tak jak się to będzie użytkować.
Mam znajomych co do x lat mają Skody diesle (w firmie) i jeżdżą nimi dużo i tylko jeden przypadek był, że trzeba było wymienić turbinę. Wymiana nastąpiła parę tygodniu po odebraniu samochodu. Było to uszkodzenie fabryczne i wymienili to na gwarancji.
Jednak domyślam się, że turbina w dieslu powinna więcej przeżyć niż turbina w silniku benzynowym, a to z tej przyczyny (wg mnie), że silnik benzynowy wyżej się kręci i turbina chyba osiąga większe prędkości obrotowe.
Offline
V.I.P.
w fachowych programach tv mowili, ze regeneracja turbiny powinna odbywac sie po okolo 200 tys km
Offline
to ja jeszcze raz - większośc nie na temat ale
życie turbiny zależy od sposobu jazdy - moze żyć 200tys i wiecej ale i 100tys
odnośnie spalania - różnica jest chyba wiecej niż 1-1,5l przy identycznym stylu jazdy- ( porównując silniki peugeota benzyna - HDI ) - wczesniej podałem tylko założenie ale jak wiadomo zależy od stylu jazdy
odnośnie kosztów - przeglądy co 20tys - benzyna co 30 ale na tych 10tys różnicy na paliwo zaoszczędzę wiecej niż kosztuje wymiana oleju i filtrów
a koncząc to gdybym miał kupić mojego speeda 1,6 hdi 110KM w normalnej cenie a nie w promocji jak sie to stało to pewnie jeżdził bym czyms innym
aha, no i ja jestem b. zadowolony a to ze są zwolennicy diesla i zwolennicy benzyny tak będzie zawsze
Ostatnio edytowany przez bilol (2008-02-14 11:56:11)
Offline
Znawca
SKORPION napisał:
Nie tylko głosniejsza praca ale także słabszymi troszeczke osiągami.
To prawda. Nie tak dawno zostawiłem na starcie VW 2.0 TDI, a najwyraźniej chciał się "spróbować".
Offline
V.I.P.
Wieslaws napisał:
SKORPION napisał:
Nie tylko głosniejsza praca ale także słabszymi troszeczke osiągami.
To prawda. Nie tak dawno zostawiłem na starcie VW 2.0 TDI, a najwyraźniej chciał się "spróbować".
Wiesław, zależy co to było? golf, passat? oba ciezsze i choc silnik ma 140 konia to moze rady nie dac...pozatym wszystko w rekach kierowcy..
Offline
Ale OFF TOP się zrobił!
To i ja dorzuce swoje 3 grosze...
Gdyby nie to, że potrzebowałem autka nieco używanego ale z pełną fakturą VAT i sensownym wyposażeniem i trafiła się okazja na sztukę z 1.4 90KM benzyna, to gdybym miał wybór na 100% kupiłbym HDI 110KM...
Przecież to marzenie nie silnik. Jaka tak głośniejsza praca, zapach, częstsze przeglądy... "zcipowany" ma ponad 130KM ... a przy tym spalanie takie, że więcej piwa się wypije w ciągu godziny niż on spali na 100km...
Niskie spalanie, duża moc, i te wszystkie Golfy, Ibizy, Skody i inne furmanki zostające w tyle za lwiątkiem... BEZCENNE !!!
Gratuluję wszystkim posiadaczom HDI 110KM tym bardziej w wersji SPEED - macie to co najlepsze - takie moje zdanie.
Offline