Znawca
proks napisał:
Wieslaws napisał:
SKORPION napisał:
Nie tylko głosniejsza praca ale także słabszymi troszeczke osiągami.
To prawda. Nie tak dawno zostawiłem na starcie VW 2.0 TDI, a najwyraźniej chciał się "spróbować".
Wiesław, zależy co to było? golf, passat? oba ciezsze i choc silnik ma 140 konia to moze rady nie dac...pozatym wszystko w rekach kierowcy..
Passat. Wiem, ze miałem przewagę ciężaru, ale on strasznie "cwaniakował" na drodze
Piero, zgadzam sie z Tobą i dzięki za dobre słowo...chociaż jechałem kiedyś 150-konnym 207 Cabrio z silnikiem wykonanym we współpracy z BMW i przyznam, ze odejście miał lepsze od mojego Speeda, no ale wtedy właśnie dowiedziałem się od dealera o możliwości nabycia 110-konnego diesla w dobrej, rabatowej cenie.
Ostatnio edytowany przez Wieslaws (2008-02-15 01:24:02)
Offline
V.I.P.
Wieslaw, cabrio jest ciezsze o 200 kg od zwyklego pyziaka i te 150 koni na trasie nie ma szans z 110 hdi...np sprint od 60 km/h do 120 km/h ...bo ciezszy i moment nie tak dobry...
Corolla mojej mamy, 1.6 105 KM ma takie odejscie na 1 biegu jak bolid, wciska w fotel az milo (chociaz ciezsza od pyzia)..natomiast na trasie jest slamazarna.
Dla mnie moj SPEED jest troszeczke oporny przy ruszaniu i juz zaczyna brakowac mi czasem mocy..chyba go zchipuje
Ostatnio edytowany przez proks (2008-02-15 08:36:22)
Offline
V.I.P.
Rozumiem wasze zauroczenie tym HDI 110KM ale ten 150 konny ma turbinę również i moment może mieć lepszy niż wasze diesle:) trzeba by sprawdzić dokładnie jak komuś się chce. Obawiam się, że gdybyśmy porównali na trasie 2 auta o tej samej masie jedno 110KM HDI a drugie 150KM w benzynie z turbiną to jednak HDI przegra ze względu na 40 KM różnicy i prawdopodobnie mniejszy jednak moment.
Offline
Opis 207 "...z najmocniejszym jak na razie silnikiem skonstruowanym wspólnie z... BMW. Ma 1,6 litra pojemności, turbosprężarkę i przyzwoite 150 koni. Ciekawostką jest przyrost maksymalnej siły ciągu, a więc maksymalnego momentu obrotowego już od 1400 obr/min. 240 Nm sprawia, że pierwszą setkę wskazówka prędkościomierza mija już po nieco ponad ośmiu sekundach (doczłapuje się do 210 km/h)."
Cytat z moto.wm.pl (źródło Gazeta Olsztyńska)
Offline
V.I.P.
Czyli tak jak podejrzewałem ten sam moment co w HDI tam jest 240 Nm a do tego 40 kucy więcej, zatem wygrywa 150 konna benzyna... a co dopiero ta z RC 170 konna...
Offline
Tylko, że wg danych jakie znalazłem w internecie to to auto różni się tylko ilością koni mechanicznych.
Ta sama pojemność 1.6 i ten sam moment obrotowy 240Nm, różnica to tylko 25KM więcej.
Offline
Znawca
Silnik 110 KM HDI Speed ma funkcję overboost, co oznacza, że po zdecydowanym wciśnięciu pedału gazu moment obrotowy chwilowo wzrasta do 260 Nm, czyli wyższego niż w turbo-benzyniaku 150 KM.
Offline
V.I.P.
Ale to na sekundę a nie na minutę - więc tak jak by był 240... Taki chwyt reklamowy
Offline
Znawca
Wysoki moment obrotowy jest właśnie potrzebny w danej chwili, do przyspieszania, czyli pokonywania bezwładności i nadania większej energii kinetycznej pojazdowi. To tak jak siła w nogach przy pedałowaniu na rowerze. Jak się już rozpędzisz, nie potrzebujesz tyle siły, tylko moc, żeby utrzymać odpowiednio wysoką prędkość. To samo jest z samochodem. Tak więc nie jest to tylko chwyt reklamowy. W uproszczeniu: moment obrotowy to przyspieszenie, moc to prędkość maksymalna.
Offline
V.I.P.
przypominam, ze cabrio jest 200 kg ciezsze wiec te 40 KM nie ciągną tak żwawo...
pozatym benzyniak spali ponad 10 litrow benzyny a moj 6 ropy ;P
a btw, czytalem gdzies wypowiedz pana co ma MINI 150 konne..no i mowi, ze start jak z bajki ale na trasie nie ma szans z 110 HDI peugeota...wiec nie wiem co o tym myslec
Offline
Znawca
proks napisał:
przypominam, ze cabrio jest 200 kg ciezsze wiec te 40 KM nie ciągną tak żwawo...
pozatym benzyniak spali ponad 10 litrow benzyny a moj 6 ropy ;P
a btw, czytalem gdzies wypowiedz pana co ma MINI 150 konne..no i mowi, ze start jak z bajki ale na trasie nie ma szans z 110 HDI peugeota...wiec nie wiem co o tym myslec
Moim zdaniem wszystko się zgadza, bo przecież na trasie nie jedziesz z V max, ale za to hamujesz, wyprzedzasz, przyspieszasz, najczęściej na wysokich biegach, a wtedy "siła w nogach", czyli moment obrotowy liczy się najbardziej.
Offline
a ja myslę ze Hdi jednak przegywa takie porównanie ze 150KM bo moment maja podobny a moc jednak wieksza - masa - mysle ze te 40KM nadrobi te masę ( ok 150kg różnicy - różne źródła rózne dane ) ale my tutaj mamy gadać o spalaniu i na tym polu to benzyniak przegrywa , ale nie mamy tu gdybac , jak ktos bedzie miał w klubie to sprawdzimy na zlocie
Ps. i HDI jest bardziej ekologiczny mamy FAP - po co mi to
Ostatnio edytowany przez bilol (2008-02-16 10:29:30)
Offline
V.I.P.
no wlasnie moment podobny a cabrio ciezsze..wiec odejscie na trasie hdi ma lepsze....natomiast cabrio osiagnie wieksza predkosc maxymalna..dzieki tym 40 KM roznicy
Offline
V.I.P.
Nie do końca tak jest - ja się z Wami nie zgodzę. Pisałem, że przy tej samej masie benzyna z turbo bedzie i szybsza i elastyczniejsza. Pojeździjcie benzyniakiem na turbinie najpierw. Ten Overbost ile działa 1-5 sekund?? na pewno nie dłużej a przyspieszanie od 80 do np 140 trwa kilkanaście sekund - więc przeaga overboost znika. Do tego nie jest tak prosto, że przyspieszenie to moment a Vmax to moc. Im wyższa prędkość tym moc ma większe znaczenie!! Bo oprócz pokonania sił bezwładności musimy pokonać siły tarcia. PAMIĘTAJCIE, że powyżej 100 na godzinę bezwładności już praktycznie nie musimy pokonywać bo mamy inercję własną a walczymy już tylko z siłami tarcia - przede wszystkim z oporem pwietrza i w bardzo małym stopniu z oporami toczenia.
pozdrawiam
Offline
Znawca
Zgadzam się, że tu szereg parametrów wchodzi w grę i bez specjalistycznych obliczeń i prób, i to w danym przypadku, nie uda się udzielić jedynie słusznej odpowiedzi.
Offline