User Pro
dzieki adm ja ksie dowiem w ASO to napisze dla wszyskich
Offline
V.I.P.
W drzwi 16-stki (dokładnie 16,5 cm) ale niektóre firmy piszą na pudełkach 17cm - wszystkie 3 oznaczenia to ten sam wymiar. W boczki z tyłu (3 drzwi) też 16-tki. Głębokość 6cm spokojnie wchodzi. Na podszybie cokolwiek do 5 cm średnicy wejdzie, ale trzeba jakoś przykleić (syczki można one nie drgają) lub fabryczne - jest specjalne mocowanie na zatrzask.
Jakby kogoś bardzo interesowało to dokładnie mogę opisać jak się do poszczególnych miejsc dobrać. Już to przerobiłem i nawet nie popsułem .
Offline
Oczywiście bardzo prosimy, planujemy dział z takimi poradami więc chętnie bym widział taki opis, możesz wstawić gdzie chcesz się go przeniesie potem.
Pozdrawiam serdecznie
Offline
Przydałyby się też fotki...:-) A tu chyba jest dobre miejsce, w końcu temat dotyczy głośników:-)
Offline
V.I.P.
Fotek z montażu nie posiadam niestety. a po założeniu boczków nic nie widać. Ja osobiście nie lubię nakładek, maskownic itp itd, więc wnętrze u mnie wygląda jakby nic się nie działo w aucie w kwestii audio... i tak ma być:)
1. Syczki pod szybę
Sprawa jest banalnie prosta!! wkładamy jakiś drucik (gruby spinacz biurowy) bądź cieniutki śrubokręt w którekolwiek oczko tej siateczki metalowej najlepiej przy brzegu, ja to zrobiłem cieniutkim śrubokrętem z zagiętą końcówką w haczyk i ciągniemy do góry delikatnie! ale zdecydowanie, kratka (maskownica syczka) wyskoczy z zaczepów do góry, odpinamy fabryczny kabel od maskownicy i możemy montować głośnik (ja wkleiłem klejem na ciepło do kantu plastiku w desce pod kątem - syczkiem do głowy kierowcy/pasażera), gorzej z przeciągnięciem kabla (jeśli kładziemy swoje) trzeba je przepchnąć z tego otworu w głąb i odebrać pod kierownicą (uprzednio demontując plastiki osłaniające skrzynkę bezpieczników i wszystkie pod kierownicą - są na zatrzaski) Z drugiej strony trzeba wyjąć taką półeczkę małą, którą widać po otworzeniu schowka po prawej u góry - ona jest na wcisk i wtedy mamy widoczny kawałek przestrzeni w desce poniżej syczka. Potem można jeszcze schowek wyciągnąć - tego nie robiłem więc nie podpowiem, mi udało się sięgnąć z konsoli środkowej po kabel ręką (otwór po półeczce nad lub pod radiem (zależy kto jak ma) i po radiu. Ten schowek nad/pod radiem też jest na wcisk - trzeba go po prostu wyciągnąć do siebie. Maskownica syczka zamyka się na wcisk.
Syczki już.
2. Drzwi przednie
Potrzebujemy klucz tzw. "torks" (podobny do imbusa) odkręcamy 3 śrubki jedna jest w przekroju drzwi od strony słupka B, jedna jest w płaszczyźnie która styka się z deską rozdzielczą i jedna w tym plastiku za który łapiemy zamykając drzwi. Następnie "wyszarpujemy" delikatnie cały boczek drzwi. Jest on zatrzaśnięty na spinki, które niestety się łamią, więc dobrze jest mieć je w zapasie (można kupić w serwisie po 60 groszy za szt) tak z 10 sztuk na cztery boczki. Ja zużyłem 5 czy 6 szt. Uwaga na ten plasticzek z przyciskami - on jako ostatnia linia oporu trzyma boczek na uwięzi (kablach) razem z drzwiami. odpinamy wtyczkę od spodu i już. Ukazuje się nam miejsce na głośnik. Uwaga potrzebne są specjalne dystanse, takie czarne plastikowe (serwis po 33 złote za szt), w które (jeśli ich nie mamy) wkręcamy głośnik. Bez nich nie da rady bo w drzwi wchodzi szyba !!! Głośniki tak jak pisałem "szesnastki", głębokość 6 cm na pewno wejdzie. Kable trzeba przepchnąć przez ten dławik między drzwiami a kabiną (deską rozdzielczą). Do tego trzeba zdjąć progi one zasłaniają kawałek pionowej blachy z przodu - są na zatrzaski oczywiście, ale na trochę inne, więc uwaga ostrożnie nie połamać. a dalej do radia tak jak syczki pod kierownicą kabelek, a z drugiej strony za schowkiem - można to zrobić bez zdejmowania schowka wkładając rękę przez otwór po radiu i półeczce.
3. Wersje 5D - Drzwi tylne
NIE WIEM - nie posiadam ale podejrzewam, że podobnie do przednich
4. Wersja 3D - tylne boczki - MASAKRA! - boczek jest monolityczny
Trzeba najpierw zdjąć progi (to już umiemy) i od strony bagażnika wypiąć szarą tapicerkę ze słupka C, tę pomiędzy czarnym plastikowym boczkiem a podsufitką, w tej czynności usilnie będą nam przeszkadzały pasy. Wysuwamy ten plastik w dół z podsufitki (ostrożnie z oświetleniem bagażnika - trzeba odpiąć kabelek). Ja walczyłem z kanapą - składałem i rozkładałem fotele tylne ze 20 razy - Wam od razu radzę je zupełnie wyjąć!!!! Będą przeszkadzać. Odpinamy od góry boczek (na znane nam już spinki) z pod szybki tylnej i ze słupka oraz w linii oparć wyjętej przez nas kanapy. I już prawie... Ale niestety potrzebujemy jeszcze 13-tkę najlepiej nasadową do odkręcenia dolnego mocowania pasa bezpieczeństwa, w tym celu najpierw zdejmujemy maskownicę - taki czarny kapturek (podważamy śrubokrętem) a potem śruba. Teraz już możemy wyciągnąć cały boczek!! i ukazuje nam się miejsce na głośnik (16-tka), głębokość - nie mierzyłem ale więcej wejdzie niż w drzwiach przednich ja tradycyjnie mam na 6 cm głęboki głośnik. Niestety mój głośnik ma taką budowę, że musiałem podłożyć podkładki między głośnik a blachę (zrobić dystans 5 mm) - ale to nie problem. Kabel - razem z wiązkami w zaczepach puszczamy w progu do przodu i dalej jak reszta kabli od drzwi i syczków. Potem składamy auto do kupy - boczki (tu pewnie po 2 spinki na stronę trzeba będzie dać nowe), dokręcamy pasy!!!! Te plastiki słupka C oraz progi. Pasy cały czas przeszkadzają, zwijają się, ciągną itd.
Miłego montażu życzę
Uwagi
Ja przy radiu mocy 4x45 (tak naprawdę 4x20 w RMS) i głośnikach 2x150 (2x70 RMS) + 2x120 (2x50 RMS) dałem kable w miedzi beztlenowej 2x1mm2. Warto też z tyłu głośnika przykleić maty głuszące od wewnątrz do blachy drzwi i boczków - w trakcie montażu.
pozdrawiam
Święty
Offline
Ło mój Boże, aleś się opisał...:-) Szkoda, że nie masz fotek ale i tak jest dośc obrazowo. Ja mam wersję 5d ale niestety radio z 4 wyjściami, głosniki w drzwach z tyłu są głuche. Myslałem, czy nie odłaczyć jednej pary z przodu i przełaczyć na tył ale nie wiem co by to dało:-/ Wychodzi, że muszę zmienić radyjko, szkoda, że nie wykłóciłem się przy zakupie...
Offline
Tomek na przód jedna para ze zwrotnicami (są nawet wielkości pudełka od zapałek i kosztują naście złotych) dzielą dzwięki wysokie i średnie (chyba) więc juz zdwóch kabli masz 4 głośniki. Reszta jak podpowiada matematyka
...ja oczywiscie jestem za leniwy
Offline
V.I.P.
Dokładnie - jeden kanał w radiu to jeden zestaw głośnikowy - w autach najczęściej dwudrożny. Więc te 2 syczki pod szybę to w te same wejścia co nisko-średnio-tonowe w przednie drwi. Może być zwrotnica - ale wystarczy kondensator - jest on konieczny żeby nie spalić syczka. Ale to długa historia - mogę sie kiedyś rozpisać na ten temat:)
Offline
No w sumie racja...:-) Ale czy to nie wpłynie na moc radyjka? Żeby nie było tak, że na full będzie słychać tylko szepty;-)
Offline
V.I.P.
Syczki mają bardzo wysoką impedancję wejściową i bardzo niską moc, ponieważ głośnik samochodowy ma impedancję 4 Ohm to ta syczka jest pomijalna w ogólnym rachunku - więc nie wpływa to na moc z radia. Nie ma obaw. Syczki ze względu na tą ich niską moc trzeba zabezpieczyć chociaż kondensatorem jak nie zwrotnicą (zwrotnica to kondensator + cewka dla niskotonowego - ucina syczki + 2 rezystory), zeby się bidulek nie spalił - pierwszy objaw to charczenie
Offline
Świeżak
Mam auto firmowe. Ma klimę jednak głośników nie było na wyposażeniu co mnie bardzo zdziwiło gdyż przed rokiem miałem 206 VAN ( golas jakich mało ) ale głośniki miał w standardzie. A tu przy aucie za około 50tyś puste dziury. Ale do rzeczy.
Szef zakupił orginalne głosniki + dystanse. Gra to na tyle kiepsko że szkoda radia włączać.
Głośniki wraz z dystansami kosztowały 140pln, hehe. Przy takim koszcie auta jest to żenujące.
Dlatego chcę głośniki zmienić na inne bez jego wiedzy.
Pytanie mam następujące:
1. Czy przewody które są pociągnięte w miejsce Syczków są już podłączone do kostki? Wystarczy podłączyć syczek+ zwrotnica i po problemie?
2. Car Audio z okolicy chce 750pln za montaż ( maty, głosniki Lanzara 450pln, wygłuszenia itp). I czy nie zakupić takich głosników i nie wrzucic tego samemu. Czy te wygłuszenia są na tyle potrzebne?
3. Może ograniczyć się do dobrych głosników dwu drożnych za kwotę do 400pln?
Offline
V.I.P.
1. Po pierwsze jakie jest radio?? oryginał czy dokładane?? - od tego zależy to podłączenie przewodów
2. Wygłuszenie poprawia jakość dźwięku - najlepiej to by było wogóle wypchać całe drzwi gąbką - no ale niestety się nie da
3. Dwudrożne głośniki w sensie koaksjalne tak?? Jeśli tak - to od razu Ci powiem że system rozłączny za 150-200 zł będzie lepiej grał niż koaksjalne za 500.
Offline
Świeżak
Jako maniak muzyczny (również aktywnie) z wielkim zainteresowaniem czytałem ten wątek, choć czasami resztki włosów stawały mi w irokeza, kiedy czytałem jak straszne pieniądze płaciliście za radyjka, które przecież kosztują połowę tych cen. Pracuję w branży, ale dodam (żeby nie dać na początku plamy i nie dostać bana za autoreklamę), że nie sprzedaję i nie polecam żadnych sprzedawców, więc nie mam żadnego interesu w tym co napisałem. Na wszystkie pytania chętnie oczywiście odpowiem. Mam nadzieję, że to co gra w Trendy, gra przyzwoicie i nie będzie wymagało ingerencji.
Offline