V.I.P.
4. Naprawy można dokonać poza ASO
Koncerny samochodowe powoli dostosowują swoje praktyki do wymogów unijnych. Już od kilku lat jasne jest, że zdaniem Komisji Europejskiej odpłatne naprawy i przeglądy w okresie gwarancyjnym można wykonywać poza autoryzowanymi stacjami obsługi, bez ryzyka utraty gwarancji, pod warunkiem że usługa będzie wykonana niewadliwie, tj. zgodnie z zaleceniami producenta auta. Nie trzeba też używać do napraw czy wymiany wyłącznie oryginalnych części z logo producenta auta. Nawet jeśli naprawę wykonuje ASO, mogą być używane np. tańsze części z logo ich wytwórcy, a nie producenta auta, o ile spełniają odpowiednie wymagania jakościowe.
Tymczasem jak wynika z analiz Fundacji Multi-Expert (pisaliśmy o tym w raporcie GP nr 104/2007), niektóre koncerny wciąż zapisują w warunkach gwarancji obowiązek dokonywania napraw serwisowych w okresie gwarancji w ASO. Tymczasem jeśli za naprawę płaci klient, nikt nie może mu narzucać, gdzie i przy użyciu jakich części będzie ona wykonana.
Otwarcie rynku w tym zakresie to szansa na niższe koszty napraw serwisowych w okresie gwarancji, bo ASO będą musiały konkurować z innym warsztatami.
----
Jak to wygląda w Peugeocie?
Offline
Pisałam o tym tutaj http://peugeot207club.pun.pl/viewtopic.php?id=57&p=1
Nie wiem jak to jest z Peugeotem, wydaje mi się, że jest taka możliwość, ale ... Ale jeśli chodzi o serwis np klimy, to już się robi pod górę. Chodzi o specjalne urządzenia, których koncerny nie chcą udostępniać na ogólnym rynku. Jeśli nieautoryzowana stacja zabierze się za robotę, zrobi ją dobrze, ale innym sprzętem, to tracisz gwarancję...
Wszystko co piszę, jest zasłyszane. Trzeba by było to sprawdzić dokładnie.
Offline
Owszem, koncerny dostosowują swoje praktyki do wymogów unijnych. Ale to mowa o unii a tu jest wciąż Polska, świat po drugiej stronie lustra;-) Zaryzykujecie naprawę poza siecią ASO? Ja nie, jeszcze przynajmniej jakiś czas...;-)
Offline