jadę sobie aż tu nagle taki pisk,wiecie.. myślę sobie no tak temp. poniżej 3 to luz, normalka, ale spogladam na wyświetlacz i... "ANTIPOLLUTION FAULTY" spogladam na zegary i widzę, że pali się kntrolka od systemu autodiagnostyki silnika... ale zjechałem, zgasiłem autko, myśle może coć komputer świruje, po chwili odpalam i to samo więc zjechałem do domu... dziś niedziela więc nic nie poradzę.. mam w związku z tym pytanko-Czy można z tym jeździć?? tzn jutro i tak do aso, ale chodzi mi o to czy mogę bez obaw jechać do szkoły a później do nich (czyli ok 150km)? pytam bo nie mam zbyt wielkiego doświadczenia, nie chce zaszkodzić autku, a być może ktoś miał już coś podobnego z innym autkiem...
please help me!
silnik benzynowy
Ostatnio edytowany przez quyns (2007-11-18 15:21:35)
Offline
Znawca
Masz diesla? Znalazłem takie coś: http://www.arch2.triger.com.pl/2_5_1271041.html i takie:
http://www.autocentrum.pl/go/377__Stref … 1__19.html
Ostatnio edytowany przez Wieslaws (2007-11-18 15:03:47)
Offline
Znawca
Tak naprawde powiem ze ten bład który Ci sie wyświtlił jest ogólnym stwierdzeniem komputeraz ze jest problem w utrzymaniu prawidłowej pracy silnika i związanej z tym normy emisji spalin. Spowdowane to może byc wieloma czynnikiami, po pierwsze któraś saond w układzie wdyechowym przednia lub tylna jest uszkodzna lub pokazuje prametry poza wrtościmi grnicznymi, po drugie moze być porblem z samym katakizatorem, po trzecie moze być uszkodzenie wtryskiwacza i nie ma mozliwości prawidłowego sterowania dawka paliwa, moze byc problem z przepływomierzem. W dislach takie błedy są czaste przy uszkodzeniu zaworów od EGR, lub ze sterowania turbiny. W starszych rowziązaniach czesto uszkadzały sie czujniki kopiowania Turbo.
Narazie bez paniki, do poki nie zapali sie kontrolka STOP czerwona mozna wtedy juz jechac tylko na lawecie.
Moze wystąpić jeszcze oganiczenie mocy do 2000 obr, ale to norma trzba do serwisu.
Offline
ja miałem chyba cos takiego lub podobne ( bo jest drugi podobny ) zaraz po wyjechaniu z salonu- zabrakło paliwa by dojechac do stacji- jeżdziłem tak przez tydzien i nic sie nie działo - w ASo powiedzieli ze to była wina braku paliwa i czujniki zwykryły błąd - wykasowali i jest ok,
u kolegi to raczej nie FAP bo go nie ma
Ostatnio edytowany przez bilol (2007-11-18 17:32:38)
Offline
Może nie na temat ale mi się kiedyś też coś pokazało na wyświetlaczu.
Niestety nie wiem co się pokazało, bo nie popatrzyłem od razu na wyświetlacz, a jak popatrzyłem to komunikat w tym momencie zniknął.
Może ktoś będzie wiedział co to mogło być? A było to w sytuacji jak trochę deptałem samochodem, wchodziłem w zakręt dohamowując się lewą nogą. W momencie kiedy miałem nogę na gazie i nacisnąłem hamulec piknęło i pojawił się komunikat. Jaki, tego nie mam pojęcia.
Offline
User
Wszystkie komunikaty jakie sie wyswietlily sa chyba zapamietywane sprawdz opcje w menu
Offline
to widzę, że jakbym zrobił najpierw te 150 km i dopiero do serwisu pojechał to nic by się nie stało... ale ja jakos nie mam sumienia tego pyzia wystawiać na próbe, wolę od razu jechać do aso i mieć to z głowy-uczelnia nie zajac nie ucieknie:D
żeby nie było:)=jazda była bardzo delikatna, wyjechałem z domu chciałem pojechać do kościoła- po przejechaniu raptem kilometra to się stało..
No i jestem po wizycie w ASO... okazało się że do wymiany jest sonda lambda:/ Pan w serwisie powiedział że przestawili kmputer i w zasadzie mogę jexdzić i nic nie powinno się stać, ale jeśli jest możliwośc żeby autko odpoczywało to tym lepiej a oni ze swej strony postaraja się jak najszybciej to wymienić... swoją drogą to jak dla mnie trochę dziwne że po 15 tys km padła sonda...
Ostatnio edytowany przez quyns (2007-11-19 13:54:00)
Offline
Znawca
Nie ma nic dziwnego ze sonada pada, biorac pod uwage jakosci naszych paliw to mnie juz nic nie zdziwi. Sonda to wkałd ceramiczny z rezystorem wiec jak go zabije syf ze spalin to co tu sie dziwic ze warjuje. Zreszta, sondy sa chyba boscha wiec robia je w chinach, odsetek wadliwych napewno jest.
Wszystko fajnie puki auto na gwarancji.
Offline
czyli głównym czynnikiem, który na to wpłynął jest jakość paliwa...?? tankuje na neste, może czas wrócić do orlenu hm...
Offline
Member
quyns napisał:
No i jestem po wizycie w ASO... okazało się że do wymiany jest sonda lambda:/ Pan w serwisie powiedział że przestawili kmputer i w zasadzie mogę jexdzić i nic nie powinno się stać, ale jeśli jest możliwośc żeby autko odpoczywało to tym lepiej a oni ze swej strony postaraja się jak najszybciej to wymienić...
Ta sonda lambda, to chyba nie jest jakieś niewiadomojakie cudo, więc dziwi mnie, że nie wymienili tego od ręki
blake napisał:
na neste to bym nawet trabanta nie zatankowal!
A ja od lat tankuje na Neste i jeszcze z powodu paliwa, żadnych problemów z autem nie miałem. A do zapłacenia za paliwo wcale nie są mi potrzebne trzy sztucznie uśmiechnięte paniusie i wielki sklep z mydłem i powidłem.
Ostatnio edytowany przez Marek (2007-11-20 12:36:06)
Offline
Blake, tankuje na Neste 98 od lat i wszystko OK, za to znam w okolicy stacje Orlenu czy nawet Shella albo parę prywatnych które radziłbym Ci omijać szeroookim kółkiem, bardzo szerokim!
Ale wrócmy do sondy - ciekawe, jaki koszt...
Offline
Member
W systemie Peugeota ta część kosztuje około 700PLN , ale tam ceny wszyskiego oprócz spinek i podkładek są z kosmosu. Ciekawe ile takie cóś kosztuje w ASO.
Offline