#16 2007-07-14 19:59:50

blake

http://www.peugeot207club.republika.pl/rank5.gif                Znawca

35250
Skąd: Nowy Sącz
Zarejestrowany: 2007-06-04
Posty: 112
Silnik: 127 KM 1,6 HDI FAP
Kolor: arebrny
WWW

Re: Docieranie diesla.

kermit poniosla Cie troche fantazja z tym 3 punktem 1,7k obrotow to mi dopiero auto zaczyna przyspieszac a ja mam juz zmieniac bieg na wyzszy? gwarantuje Ci ze dluzej pojezdzisz zmieniajac biegi przy 4k obrotow niz przy 1,7, najbardziej sensowna jazda przynajmniej w tych dieslach 1,6 110km to 2,5-3k obrotow

Offline

 

#17 2007-07-14 20:52:13

Wieslaws

http://www.peugeot207club.republika.pl/rank5.gif                Znawca

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2007-07-12
Posty: 157
Silnik: HDI 110 KM FAP Speed
Kolor: szary metalic

Re: Docieranie diesla.

Czy dobrze odczytałem, blake, masz 140 KM HDI 1.6?

Offline

 

#18 2007-07-14 22:38:19

proks

http://www.peugeot207club.republika.pl/rank6.gif                          V.I.P.

Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2007-05-07
Posty: 332

Re: Docieranie diesla.

tak, oryginalnie mial 110 ale dal mu chipa za 1tys zl i ma teraz 130-140...i jakies 6 - 9 sek do setki ;P


207 1.6 HDI FAP 110 KM Sport - rock'n'rollowe czarne lwiątko

Offline

 

#19 2007-07-15 09:40:01

blake

http://www.peugeot207club.republika.pl/rank5.gif                Znawca

35250
Skąd: Nowy Sącz
Zarejestrowany: 2007-06-04
Posty: 112
Silnik: 127 KM 1,6 HDI FAP
Kolor: arebrny
WWW

Re: Docieranie diesla.

z tym do setki to troche lipa jest bo ostatnio mi mierzyl kuzyn na polnej drodze nie za bardzo rowna i nie wiem czy pod gorke troche nie bylo, mialem 11,92 sek. ale jechalismy we dwojke i jeszcze mowil ze za pozno biegi zmienialem, czyli mysle ze jak by to bylo na rownej drodze z kierowca rajdowym to jakies 8-9 by pewnie zrobil

Offline

 

#20 2007-07-15 10:42:49

Wieslaws

http://www.peugeot207club.republika.pl/rank5.gif                Znawca

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2007-07-12
Posty: 157
Silnik: HDI 110 KM FAP Speed
Kolor: szary metalic

Re: Docieranie diesla.

Dodawanie chipa raczej skraca żywotność silnika. Podobno lepsze już jest przeprogramowanie komputera, choć i ono wysila silnik, ale przynajmniej komputer nadal kontroluje parametry.

Mam jeszcze pytanie.
Słyszałem, że diesle nie lubią wysokich prędkości obrotowych, zbliżonych do maksymalnych. Czy w związku z tym nie jest wskazane (na niemieckiej autostradzie) jechać np. samochodem, który ma V max 200 km/h z prędkością 180 km/h lub więcej?

Ostatnio edytowany przez Wieslaws (2007-07-15 11:32:12)

Offline

 

#21 2007-07-15 15:50:10

blake

http://www.peugeot207club.republika.pl/rank5.gif                Znawca

35250
Skąd: Nowy Sącz
Zarejestrowany: 2007-06-04
Posty: 112
Silnik: 127 KM 1,6 HDI FAP
Kolor: arebrny
WWW

Re: Docieranie diesla.

chip to nic innego jak przeprogramowanie komputera i ustawienie optymalnych parametrow dla danego silnika (dla kazdego auta pisze sie osobny program) czy skraca zywotnosc, hmm moze tak z miliona do 900 000. Masz zamia przejechac tyle tym autem? bo ja mysle ze po 100k i tak zmienie na cos nowszego

Offline

 

#22 2007-07-15 20:42:48

proks

http://www.peugeot207club.republika.pl/rank6.gif                          V.I.P.

Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2007-05-07
Posty: 332

Re: Docieranie diesla.

ponoc powyzej 4 tys diesel sie grzeje i nie lubi....nie wiem ile ma obrotow na 185 km/h.

blaku, jak CI sie jezdzi, czuc ta roznice czy trzeba sie 'przygladac' bardzo ? zalujesz nie zalujesz? palisz wiecej, mniej, rwiesz...zmienilo sie cos na + lub cos na -   ???  opisz troszke wiecej.


207 1.6 HDI FAP 110 KM Sport - rock'n'rollowe czarne lwiątko

Offline

 

#23 2007-07-15 21:51:00

blake

http://www.peugeot207club.republika.pl/rank5.gif                Znawca

35250
Skąd: Nowy Sącz
Zarejestrowany: 2007-06-04
Posty: 112
Silnik: 127 KM 1,6 HDI FAP
Kolor: arebrny
WWW

Re: Docieranie diesla.

na 1 i 2 biegu raczej duzej roznicy nie ma od 3 zaczyna sie ujawniac moc w przyspieszeniu i jest wyraznie odczuwalna przy wyprzedzaniu na 4 i 5 zbiera sie duuuzo lepiej. co do spalania to przy ostrej jezdzie spadlo o jakie pol litra (wczesniej 7,5 teraz 7) a przy spokojnej z 7 spadlo na 6 wiec to w perspektywie sie na pewno zwroci na ropce, musze sie jednak wybrac na ta hamownie zeby sprawdzic ile rzeczywiscie mam tych koni i jaki moment obrotowy i czy przypadkiem nie jest tak jak u krakfoto bylo (jakis dolek mial i cos nie tak sie z silnikiem dzialo podobno) teraz jak mu poprawili to niby jest ok wiec ja ich tez bede meczyl jak bedzie cos nie tak

Offline

 

#24 2007-07-16 11:25:53

kermit

http://www.peugeot207club.republika.pl/rankm.gif

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2007-05-01
Posty: 245
Silnik: 1,6 HDi 90 KM
Kolor: srebrny met

Re: Docieranie diesla.

No i z docierania diesla zrobił się tuning


Kobieta potrafi zrobić z niczego dziką awanturę i sałatkę.

Offline

 

#25 2007-07-16 12:01:47

Fryc

http://www.peugeot207club.republika.pl/ranka-1.gif

Skąd: Gdynia
Zarejestrowany: 2007-02-16
Posty: 1265
Silnik: 1.4 16V
Kolor: wszystko jedno byle czerwony
WWW

Re: Docieranie diesla.

Moderator zaspany i dlatego


http://www.peugeot207club.republika.pl/19.gif

Offline

 

#26 2007-07-22 00:46:58

mtt

http://www.peugeot207club.republika.pl/rank3.gif                Member

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2007-04-15
Posty: 37

Re: Docieranie diesla.

witam,

na feline207.net czytałem o docieraniu diesla generalnie - podali złotą zasadę żeby zwiększać obciążenie silnika stopniowo, tzn np przez pierwsze 1000 km nie wchodzić wyżej niż 2,5k obrotów, potem 3 tysiące, potem 3,5 i tak mniej więcej do 5000 przebiegu bo wtedy podobno się autko układa. Ja tak mniej więcej się starałem robić i są efekty Swojego hdi90 mierzyłem (przyspieszenie i elastyczności) na początku i teraz, kiedy mam 3500km i wniosek mam jedne te silniki na pewno się układają, jest różnica około sekundy !!! Pierwsze 1500 km jeździłem tak, że mnie bluzgali, że za wolno, ale miałem to w D..., przynajmniej nie łamałem przepisów Chociaż tak po 2500km to już mu dawałem, ale generalnie autko może z 5-6 razy miało ogranicznik zapięty, więc spokojny ze mnie kierowca

pzdr all

mtt


Zawsze wierny francuskiej motoryzacji

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
hydraulik wawer pokoje w ciechocinku poxilina wrocław