Znawca
trzy dni temu jadac, komputer wyswietlil mi informacje zebym sprawdzil poziom oleju bo jest niski....
no i sprawdzilem i okazalo sie ze mam minimalny stan,a wiec dolalem na stacji ponad pol litra takiego samego castrola do turbodiesla jak mialem i zadzwonilem do aso ze zezarl olej a tam mi powiedzieli ze to normalne i ze normy dopuszczaja pol litra oleju na 1000 km,czyli wychodzi ze jak wymienim olej co 10 tys i wchodzi tam niecale 4 litry to do nastepnej wymiany powinienem jeszcze dolac 5 litrow na 10 tys,te normy to jakas kpina
ja wymienialem olej 8 tys kilometrow temu a wczesniej mi nie bral oleju.ciekawe jaka jest przyczyna tego ze teraz bierze.
moze juz szlag trafia powoli silnik?
mam przejechane 28 tys kilometrow
napiszcie co tym sadzicie i czy wasze diesle tez biora olej?
Offline
witam ,u mnie olej jest ok - po 16,5 tys troszke ubyło ale to wina turbiny która gdzies przepuszcza -smarka olejem z weża ( na łaczeniu ) na głowice - jeszcze nie zdiagnozowane,
przyczyny twojego braku oleju :
- ten Castrol nie pasuje - w fordzie miałem tak ze jak lałem jakis tam olej to ubywało a jak np. mobil to było ok,
- moze cos sie zużyło przez chipa, podobno autka z turbo zawsze cos biora
- wiem ze w niektórych markach podobno dopuszczja 1l na 1000km - jaja normalnie
powodzenia w zwalczaniu usterki - jesli wogóle dojda do czegos
ps. od nowosci nie dolewałem i mam stan na 3/5 miarki
Ostatnio edytowany przez bilol (2007-12-01 16:05:32)
Offline
Znawca
Mnie nie bierze, mam ponad 8000 km. Do Peugeotów zalecany jest Total. Trzymałem się tego w 206, będę się trzymał i teraz.
Offline
Znawca
Mi narazie nie bierze, ale wiem ze disele zawsze biora oliwke bo tak ma być. Turbina swoje przprala i silnika tez. Ale na Totalu nie ma porblemow z nadmiernym zuzyciem oleju od wyamiany do wyamiany, a castrol to roznie z nim bywało. Wiec moze to tez kwestia oleju.
Offline
V.I.P.
Turbina jest chłodzona olejem, więc przepala olej, ale nie powinna aż tak dużo. Normy tak ustawili producenci bo wiedzą, że auta w dieslu z turbinami nowoczesnymi żrą olej.
Pytanie do Krakfoto - czy po skończonej jeździe (szczególnie ostrej) odczekujesz chwilę na wolnych obrotach przed zgaszeniem auta?? Jest to konieczne, żeby turbina się schłodziła (jak zgasisz obieg oleju nie działa). Jeśli tego nie robisz to przegrzały i przypaliły ci się uszczelki w turbinie i okolicach i przepala.
Offline
Znawca
Swiety napisał:
Turbina jest chłodzona olejem, więc przepala olej, ale nie powinna aż tak dużo. Normy tak ustawili producenci bo wiedzą, że auta w dieslu z turbinami nowoczesnymi żrą olej.
Pytanie do Krakfoto - czy po skończonej jeździe (szczególnie ostrej) odczekujesz chwilę na wolnych obrotach przed zgaszeniem auta?? Jest to konieczne, żeby turbina się schłodziła (jak zgasisz obieg oleju nie działa). Jeśli tego nie robisz to przegrzały i przypaliły ci się uszczelki w turbinie i okolicach i przepala.
Też o tym myślałem. Nigdy nie wyłączam silnika po jeździe od razu. Im dłuższa i ostrzejsza jazda, tym dłużej odczekuję ze zgaszeniem silnika. To ma swoje wady, bo nieraz lubię na światłach przy dłuższym cyklu czy w sytuacjach "korkowych" wyłączać silnik ( ekologia i takie tam ).
Offline
Zaraz, zaraz,Kraku, zakładając, ze po wymianie miałeś olej na max a teraz po 8 tyś miałes min. tzn. że silnik zużył 1,5 litra oleju ( bo tyle jest chyba między max a min) przez 8 tysięcy, to ile zużył średnio na 1 tyś? A norma jest do 0,5 l/1000 km. Poprawcie mnie,jeżeli źle kombinuję
Offline
Znawca
Ja tam jestem przyzwyczajony przez moją 206-tkę, jak i 207-kę, że olej wlewają mi tylko w serwisie podczas planowanych przeglądów. Olej jest do smarowania, a nie do spalania, no chyba że napędowy.
Offline
Znawca
zawsze chlodze turbine nie gaszac silnika przez jakies 2 minuty po ostrzejszej jezdzie.
oleju dolalem jakies 0.7 litra ale nie bylo po przegladzie na maxa,poziom byl gdzies w polowie pomiedzy min a max.wiec wzial wlasnie te 0.7 litra na 8 tys kilometrow.
Offline
V.I.P.
Miałem kiedyś 18-letniego opla... zmieniałem olej co 10-12 tyś i nie musiałem uzupełniać między wymianami:)
Offline
Czyli gdyby olej był zalany na max, to nie trzeba by było dolewać, bo teraz by było gdzieś w połowie.Wg mnie wszystko jest w porządku, Kraku nie martw się, tak ma być Sprawdzaj regularnie olej co mniej więcej 500-700 km i nie będziesz zaskoczony komunikatem o niskim poziomie. A jak będziesz zmieniał olej niech Ci naleją do 1 kreski poniżej maxa.
Wieslaws, oczywiście olej silnikowy jest do smarowania, ale też się zużywa, zwłaszcza w dieslach, ponieważ jego cząstki dostają się do komory spalania i ulegają spalaniu, ponadto chłodzi turbinę itd. Oczywista oczywistość
Offline
Znawca
kermit napisał:
Wieslaws, oczywiście olej silnikowy jest do smarowania, ale też się zużywa, zwłaszcza w dieslach, ponieważ jego cząstki dostają się do komory spalania i ulegają spalaniu, ponadto chłodzi turbinę itd. Oczywista oczywistość
OK, tak może być, ale nie musi, zwłaszcza w nowoczesnych jednostkach, kiedy precyzja obrabiarek wytwarzających elementy układu tłok-cylinder i innych jest nieporównanie większa niż 20 i więcej lat temu.
Mnie poziom oleju ani drgnął przez 140 000 km w 206, a i teraz w 207 jak na razie stoi w miejscu.
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowany przez Wieslaws (2007-12-02 13:26:38)
Offline
Znawca
Moze to mało istoten ale nalzey pamietaz ze ten czyujnik co mierzy ilosc oleju w silniku i wyswietla jest orjentacyjny. Tak naprawde mirodjany jest tylko bagnet. Wszytko wynika z tego i z czas probkowania czyli częstotliwosc pomiaru tego czujnika jest około 5 do 10 minu,a starszych modelach nawet do 15 minut wiec czasmi jak zaprkujemy na wzniesienu to nas poprostu oszukuje.
A co do spalania oleju to jak juz wspominali koledzu dieselki zawsze paliły oliwe i pala bo taka konstrukcja, przy samoraniu turbiny i jej chlodzeniu troche zawsze musi sie spalic tam jest bardzo wyskoa temperatura od spalin przy maksymalnym obciazeniu 750stopni to jest norma. Pozatym w zwiazku z tym ze w silnikach HDI w szczegolnosci 1,6 sa cisnieniowe kanały olejowe nawet w tłoku i olej przepływa tam w celu chlodzenia denka. Poztym mgala olejowa z komory korbowej tez dostaje sie do komory spania z gazami recrkulacji wiec oliwa czy tak czy tak sie sprala choc nie pownno to byc duzo maksa, około 1L miedzy zmianami.
Offline
Dokładnie, każdy silnik ma prawo trochę oleju zużywać. Oczywiście w grarnicach rozsądku... Ale skoro o tym mowa, to i ja uważam, że jedyny miarodajny pomiar to bagnetem. Niestety, nie wiem jak u Was ale w moim motorku jakkolwiek nie mierzyć i patrzeć bagnet zawsze pokazuje full...
Offline
Pierwsze , diesle jeżdzone nie lamersko tak robią. W firmie octavia zrobiła 70 000 przez rok i na koniec brała litr oleju na 3-4 tysie.
Drugie , Castrol w Skodach. Podobnież nawet po cichu w servisie mówiono żeby zwiewać z tego oleju....
....co zrobilismy, poszła do żyda
...choć nie rozumiem dlaczego kupiliśmy taka samą
Offline