Szanowni Państwo,
Jako że temat został już cześciowo poruszony przeze mnie i MTT i, być może ,zainteresuje jeszcze więcej osób, pozwalam sobie poinformować, że filtr powietrza KN (wkładka) został zainstalowany. Co do możliwośći zakupu i montażu, uprzedzam,że jest dośc trudny, proszę o kontakt na PW. Na wszelkie pytania chętnie odpowiem ew. pomogę w instalacji.
Odczucia są takie, że motorek się jak gdyby "odetkał", wydaje się teraz żwawszy, a i naklejka firmowa zrobiła swoje ale nic dziwnego, bo fabryczny filtr mało tego, że jest gruby to jeszcze ma od strony wlotu warstwę jak gdyby filcu o grubości mniej więcej 1 cm (po kiego?)
Wynik spalania na trasie ok.250 km. na światłach oczywiście , włączona klima i radio, moja szanowna żona i mały piesek, na kompie 4,5 litra.
Pozdrawiam
Offline
Ale nie dodałeś najważniejszego z jaką prędkością się poruszałeś, ile procent było w mieście ile poza miastem. Podaj to co mówie: np. 110km/h, 80% trasa - 20% miasto.
A takie 2 pytanko to jak Ci się zdaje dzięki temu filtrowi spalanie Ci spadło jak tak to ile na 100km, bo ja słyszałem i podkreślam, że nie wiem czy to prawda, że te filtry przepuszczają sporo badziewia w porównaniu do innych firmowych np. Purflux oraz powodują przepuszczanie jak to można tak nazwać ciepłego powietrza !!! a nie zimnego
Offline
Member
Ciepłe powietrze mogą przepuszczać, ale to jak założysz stożek po swojemu w jakimś "gorącym" miejscu w komorze, wtedy osiągi autka spadają !!! Sama wymiana wkładki takiego negatywnego efektu nie da na pewno... Co do wciągania "badziewia" to co to miałoby być? drobinki piasku się zatrzymają na pewno a mniejsze cząteczki chyba nie uszkodzą wtryskiwaczy... hmmm
Offline
Ale nie dodałeś najważniejszego z jaką prędkością się poruszałeś, ile procent było w mieście ile poza miastem. Podaj to co mówie: np. 110km/h, 80% trasa - 20% miasto.
A takie 2 pytanko to jak Ci się zdaje dzięki temu filtrowi spalanie Ci spadło jak tak to ile na 100km
Offline
No to po kolei:
trasa ok. 250 km praktycznie 100% trasa (miasto-miasto), prędkość w granicach 110/120 km/h, zwykle do tej pory miałem ok 4,8 l/100km. Nie jest to jakaś niebotyczna oszczędność, ale są inne odczuwalne zalety, tak jak pisałem, lepsza elastyczność ,poza tym zauważyłem ,że motorek szybciej się nagrzewa.
Co do ciepłego powietrza to niby skąd , przecież rura dolotowa ,puszka zostają te same, zmieniasz tylko wkład.
Te filtry są wypróbowane, chyba o wciąganiu brudów nie może być mowy, KN to nie firma "krzak".
Istotą działania jest zmnieszenie oporów ssania , dzięki temu szybsze napełnienie większą ilością zimnego oczywiście powietrza. Elementem filtrującym jest tu bawełna nasączona specjalnym olejem, co 15-20 tysięcy taki filtr się wyjmuje , myje, suszy , nabija oliwką i zakłada z powrotem.
Wszelkiego rodzaju wynalazkom w rodzaju stożków, power -rur mówię stanowcze nie!!
Co do kosztu i możliwości zakupu, tam ,gdzie ja kupowałem, napisałem w wątku o oleju i paliwie.
PS. mtt, wysłałem Ci PW...
Pozdrawiam
Offline
Najpierw musze zacytować co napisałem wcześniej:
...., bo ja słyszałem i podkreślam, że nie wiem czy to prawda, że te filtry przepuszczają sporo badziewia w porównaniu do innych firmowych np. Purflux oraz powodują przepuszczanie jak to można tak nazwać ciepłego powietrza !!! a nie zimnego
A teraz zapodaje link z innego forum czyli to nie tylko moja opinia ale także innych, jestem pewien, że czytałem też na ten temat w internecie ale teraz nie jestem w stanie sobie przypomnieć gdzie ...
http://tdi.pl/component/option,com_smf/ … ic,1728.0/
Chodzi mi o wypowiedź Pana o pseudonimie Piro !!!
3 WYPOWIEDŹ OD GÓRY, a tak poza tym to przeczytajcie sobie wszystko. Czekam na ustosunkowanie się do tego materiału co zapodałem.
Offline
Powiem tak: naczytałem się różnych opinii od metra, większość jest pozytywna, filtry typu "filtercharger" a o takich tu mówimy sprawdziły się w różnych warunkach i zastosowaniach. W poprzednim pyziu miałem taki filtr, przelatałem na nim ponad 60 tysięcy i w tym też taki zapodałem.Gwarancja na 10 lat i 1 000 000 mil też coś mówi.Każdy zrobi, jak uważa....
Pozdrawiam
P.s.Piro to jest pan Pirowski z V-techu, nie mam o tej firmie zbyt dobrego zdania.
I co, nikt sie więcej nie wypowie?
Ostatnio edytowany przez kermit (2007-09-18 11:00:44)
Offline
no to ja sie wypowiem
kermit ja np. uważam że tzw "sportowe" filtry gorzej filtruja powietrze niz np. Purflux - chocby ten gruby filc,
piszesz ze twoje odczucie jest jakby sie silnik odetkał - to jest prawda - dostaje wiecej powietrza ale to jest kosztem gorszego filtrowania i na 100% przepuszcza on wiele mikro cząsteczek piasku, które mogą wiele szkód narobić z wnętrznosciami silnika
czytałem gdzies juz w kilku miejscach o tym ze olej z filtra moze niekorzystnie działać na przepływomierz powietrza
ja mam zamiar pojeździc 207 ok 4 lat,a robiąc rocznie 40tys.km nie chce po 2,5 roku czyli ok 100tys. km robic sobie remontu silnika
moze jestem w błędzie ale kazdy zrobi jak chce i ja za "sportowy" filtr dziekuje, nawet za ten w miejsce oryginalnego
Ostatnio edytowany przez bilol (2007-09-26 23:30:13)
Offline
Czyli tak, jak powiedziałem wyżej, każdy zrobi, jak uważa , grunt abyśmy zdrowi byli.. : Jest to taka sytuacja , która mi się bardzo podoba, tzn każdy pozostaje przy swoim zdaniu i nikt nikomu niczego nie narzuca.
Pozdrawiam serdecznie
Offline