• Index
  •  » Tuning
  •  » ale ma kopa....bylo 90 km a jest 115...hdi

#1 2007-03-30 00:56:48

krakfoto

http://www.peugeot207club.republika.pl/rank5.gif                Znawca

Skąd: krakow
Zarejestrowany: 2007-03-20
Posty: 119
Silnik: 1.6 HDI 109 km po chipie
Kolor: CZARNY

ale ma kopa....bylo 90 km a jest 115...hdi

no i stalo sie.....
wczoraj pojechalem do dealera u ktorego zakupilem moje 207 w krakowie,na nieoficjalne podwyzszenie mocy silnika 1.6 hdi
nie wytrzymalem,mimo ze przejechalem dopiero 3000 tys kilometrow to zrobilem to
trwalo to jakies 3 godziny i efekt jest olbrzymi
wpierw pojezdzili moim autem z podlaczonym komputerem a pozniej dopasowali indywidualny program zwiekszajacy moment obrotowy i moc
zagwarantowali mi ze mam teraz 115 koni i jestem w to sklonny uwierzyc bo zaraz jak wyjechalem to pojechalem na obwodnice krakowa i wyprubowalem autko
przed tuningiem maksymalna predkosc ktora wycisnalem to bylo 180 kilometrow a teraz poszedl 210.
oczywiscie mowie o prostym odcinku,plaskim,ani pod gorke,ani z gorki.
przyspieszenie jest wyczuwalnie o wiele wieksze,jezdzi sie super
mimo ze nie szaleje na codzien po drogach to zadzwonilem do kolegi ktory ma seata leona tdi 110 km i sprobowalem sie z nim.........i go zrobilem.....i to nawet sporo mu odszedlem
i co najwazniejsze spalanie wcale nie wzroslo.
to znaczy jest zasada, co juz zauwazylem
jadac bardzo spokojnie autko spalilo nawet mniej
dla przykladu,podawalem kiedys w innym poscie ze wracajac z zakopanego do krakowa spalilem 3.7 litra
a dzisiaj na tej samej trasie po tuningu udalo mi sie pobic ten rekord spalania,3.4 litra  rewelacjaaaaa
natomiast faktem jest ze jak sie mocno docisnie to spalanie jest wieksze o jakies pol litra
na razie jestem strasznie zadowolony,autko po prostu zasuwa i juz nikt jadacy tdi w seacie,golfie czy audi nie bedzie sie patrzyl pogardliwie na mojego puzia
aha,i cena za to usluge wyniosla 1000 z,l wiec mysle ze sie oplacalo
jedyna wada a moze zaleta,to zalezy jak kto na to sie zapatruje,to jest to ze przy mocniejszym przycisnieciu  gazu slychac takie gwizdanie wydobywajace sie z turbosprezarki
mi to generalnie nie przeszkadza a nawet jest mile
pozdrawiam wszystkich


krakow
krakfoto@go2.pl

Offline

 

#2 2007-03-30 10:53:02

Fryc

http://www.peugeot207club.republika.pl/ranka-1.gif

Skąd: Gdynia
Zarejestrowany: 2007-02-16
Posty: 1265
Silnik: 1.4 16V
Kolor: wszystko jedno byle czerwony
WWW

Re: ale ma kopa....bylo 90 km a jest 115...hdi

Super, szkoda, że z benzynkami tak nie robią bo te 25 kucyków naprawde by mnie zadowoliło, gratuluje udanego tuningu, myśle, że jak po gwarancji zmienisz filtr i jakiś wydech to możesz jeszcze z pare dodać. Naprawdę super.


http://www.peugeot207club.republika.pl/19.gif

Offline

 

#3 2007-03-30 14:39:05

Tomek

http://www.peugeot207club.republika.pl/rankm.gif

Skąd: Kielce
Zarejestrowany: 2007-02-22
Posty: 872
Silnik: 1,4 16V 90 KM benzyna
Kolor: granat metalik

Re: ale ma kopa....bylo 90 km a jest 115...hdi

Ładnie...:-)
Że zpalanie ciut wzrosło to normalka, musiało ale to przecież i tak malutko. Sprawdż może tylko zużycie metodą "pełnego zbiornika", wiesz, te komputery...;-)
W kazdy razie super!
Ale nie czuje sie gorszy, na benzynkę i parę KM więcej też sie sposób znajdzie!;-)

Offline

 

#4 2007-03-31 02:58:01

krakfoto

http://www.peugeot207club.republika.pl/rank5.gif                Znawca

Skąd: krakow
Zarejestrowany: 2007-03-20
Posty: 119
Silnik: 1.6 HDI 109 km po chipie
Kolor: CZARNY

Re: ale ma kopa....bylo 90 km a jest 115...hdi

komputer spalanie przeklamuje jakies 0.2 litra na 100 km,juz to sprawdzalem,przejechalem 450 km i jeszcze mam pol baku,
dlatego zdecydowalem sie na drozszego diesla bo wczesniej mialem 206 1.4 75 koni i oprocz tego ze mocy to on nie mial to jeszcze potrafil prawie 10 litrow po miescie spalic co mnie strasznie denerwowalo....
ja wiem ze biorac pod uwage wieksza cene diesla i jego pozniejszej eksploatacji to ta roznica juz nie bedzie taka wielka ale po prostu chcialem miec mocniejsze auto i byc zadkim gosciem na stacji beznynowej
i na razie to sie udaje:D
bylo nie bylo.....jezdzi sie na razie super


krakow
krakfoto@go2.pl

Offline

 

#5 2007-03-31 13:32:17

Tomek

http://www.peugeot207club.republika.pl/rankm.gif

Skąd: Kielce
Zarejestrowany: 2007-02-22
Posty: 872
Silnik: 1,4 16V 90 KM benzyna
Kolor: granat metalik

Re: ale ma kopa....bylo 90 km a jest 115...hdi

Ja też myślałem o dieslu, ale różnica w cenie mnie odstraszyła. Zresztą nie jeżdżę chyba aż tyle, żeby tyle dokładać... Dlatego m.in. nie myślę o LPG - pomijając, że uważam to za kaleczenie silnika i autka to zwróciłoby mi się nie wiadomo kiedy:-)
Grunt, że "bylo nie bylo.....jezdzi sie na razie super" w końcu o to chodzi!:-)

Offline

 

#6 2007-03-31 21:04:57

Fryc

http://www.peugeot207club.republika.pl/ranka-1.gif

Skąd: Gdynia
Zarejestrowany: 2007-02-16
Posty: 1265
Silnik: 1.4 16V
Kolor: wszystko jedno byle czerwony
WWW

Re: ale ma kopa....bylo 90 km a jest 115...hdi

Mam służbówkę w Dieslu. I nie tej pepikowej wersji golfa przeciągnąć powyżej średniej 6 litrów i to z używaniem pedała gazu na włącz wyłącz. Ale prywatnym też za mało jeżdżę żeby się opłacało, a jedną francuską benzynę gazem już zajeździłem.


http://www.peugeot207club.republika.pl/19.gif

Offline

 

#7 2007-04-15 00:21:25

krakfoto

http://www.peugeot207club.republika.pl/rank5.gif                Znawca

Skąd: krakow
Zarejestrowany: 2007-03-20
Posty: 119
Silnik: 1.6 HDI 109 km po chipie
Kolor: CZARNY

Re: ale ma kopa....bylo 90 km a jest 115...hdi

a propo tego mojego zachipowania auta to teraz mimo wrazen przy przyciskania pedala gazu ,naszly mnie troche obawy po przeczytaniu pewnego artykulu nas tronie ponizej

http://www.autocentrum.pl/go/338__Chipt … 04315.html


tytul nie nastraja optymistycznie....chiptuning tortura dla silnika

straszne rzeczy tam wypisuja:)

ustosunkujcie sie jakos to tego zebym wiedzial czy lepiej wrocic do fabrycznego programu.....czy tez zostawic tak jak jest
zaznaczam ze auta nie zyluje na codzien ale od czasu do czasu deptam do podlogi
ciekaw jestem czy ze skrzyniem biegow na przyklad nic sie nie stanie
czekam na opinie,dzieki


krakow
krakfoto@go2.pl

Offline

 

#8 2007-04-15 09:33:07

Fryc

http://www.peugeot207club.republika.pl/ranka-1.gif

Skąd: Gdynia
Zarejestrowany: 2007-02-16
Posty: 1265
Silnik: 1.4 16V
Kolor: wszystko jedno byle czerwony
WWW

Re: ale ma kopa....bylo 90 km a jest 115...hdi

Przeciągnij gwarancję do 4 lat sprzedaj samochód i zacznij bawić się następnym. A zdrowy rozsądek w katowaniu silnika zawirusowanego przez nowy program czy też nie jest najważniejsza moim zdaniem.


http://www.peugeot207club.republika.pl/19.gif

Offline

 

#9 2007-04-16 08:19:58

Tomek

http://www.peugeot207club.republika.pl/rankm.gif

Skąd: Kielce
Zarejestrowany: 2007-02-22
Posty: 872
Silnik: 1,4 16V 90 KM benzyna
Kolor: granat metalik

Re: ale ma kopa....bylo 90 km a jest 115...hdi

No właśnie miałem podobne obawy które zresztą i tu wyraziłem...:-) Nie ma lewara, coś musi być kosztem czegoś. Najlepiej by było, żeby zwiększenie mocy równało się tylko np. zwiększeniu zużycia paliwa a nie samego silnika, którego elementy będą pracować na krawędzi możliwości wytrzymałościowych materiałów.
Myślę jednak, że dobrze napisał jeden z komentujących artykuł: "...nie widzę w tym nic złego pod warunkiem, że jest to robione z głową" - jak ktoś chce wycisnąć z małego silniczka o 50% mocy więcej to nie zdziwię się, że nic mu z niego nie zostanie oprócz kupy stalowych opiłków zamknietych w żeliwnym bloku mieszanych czasem wajchą od biegów. Zwiekszenie o jakieś 15% i to przez fachowców od danego motoru przy uzyciu oryginalnego oprogramowania nie powinno mieć chyba dużego wpływu na jego trwałość...
W każdym razie gwarancji i tak nie zaszkodzi przedłużyć. A druga sprawa, że jeśli chodzi o wszelkie Dekry, TUV, Top Gear czy inne "fachowe opinie" to nie do konca wierzę w ich bezstronność...;-)

Offline

 

#10 2007-04-22 12:15:43

hubert

http://www.peugeot207club.republika.pl/rank0.gif               Świeżak

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2007-04-22
Posty: 2

Re: ale ma kopa....bylo 90 km a jest 115...hdi

'Chiptuning' sam w sobie nikomu nie szkodzi!
Jeżeli program jest dobrze wykonany, to może być nawet zdrowszy dla silnika niż seryjny! (lepszy przebieg momentu obrotowego).

Jeśli chodzi o zużycie i awarie to wszystko leży w rękach (i nogach kierowcy. Jeżeli będziesz dobrze traktować swojego turbo diesla to napewno będzie jeździł dłużej i lepiej niż tdiesel kogoś kto (np.) nie wie że nie można wciskać pedału do podłogi przy zimnym silniku...
Wiadomo że jeżeli moment podniesie się o jakieś 100Nm a moc pare-dziesiąt KM to skrzynia, a najpierw sprzęgło mogą odmówić współpracy, ale nikt tu nie mówi o takich przyrostach - to niestety nie niemieckie silniki na pompowtryskach :].

Mnie bardzo interesuje jak do tego podchodzi serwis - tzn. wiem że Tobie program zrobili właśnie w serwisie więc problemów nie ma prawa być. Jednak gdybym ja się decydował na modyfikację zrobiłbym to napewno gdzie indziej -  i teraz pytanie: czy oni faktycznie zauważyli by zmianę programu przy standardowych przegląch?
Aha, żeby była jasność: 207ki jeszcze nie mam, ale rozważam zakup :]


-- -
Pozdrawiam
Hubert

Offline

 

#11 2007-04-22 18:42:42

Fryc

http://www.peugeot207club.republika.pl/ranka-1.gif

Skąd: Gdynia
Zarejestrowany: 2007-02-16
Posty: 1265
Silnik: 1.4 16V
Kolor: wszystko jedno byle czerwony
WWW

Re: ale ma kopa....bylo 90 km a jest 115...hdi

Pewnie jest tak, dopóki to faktycznie będzie klasyczny przegląd to myślę, że nie, ale kiedy coś się skopie o będzie problem. Ale zgadzam się rozsądek o podstawa


http://www.peugeot207club.republika.pl/19.gif

Offline

 

#12 2007-04-22 19:34:58

heniutek

http://www.peugeot207club.republika.pl/rank5.gif                Znawca

Call me!
Skąd: Szczecin
Zarejestrowany: 2007-04-07
Posty: 109

Re: ale ma kopa....bylo 90 km a jest 115...hdi

Jestem mechanikiem silników wysokoprężnych,co prawda sporo większych ale zasada działania i problemy są takie same.Jeśli podniesiono Ci moc i moment bez znacznego wzrostu zużycia paliwa to prawdopodobnie podniesiono obroty turbiny i ciśnienie doładowania więc również ciśnienie spalania.Ze względu na koszty prawdopodobnie nie robili wykresu spalania ani nie mierzyli maksymalnego ciśnienia spalania.Jeśli te wartości są przekroczone a tak mi się wydaje to najpierw polecą łożyska korbowe,później ramowe i puszczą uszczelniacze.Elementy od koła zamachowego do piast to już inne zagadnienie.Nie moja bajka.

Offline

 

#13 2007-04-22 19:54:19

Tomek

http://www.peugeot207club.republika.pl/rankm.gif

Skąd: Kielce
Zarejestrowany: 2007-02-22
Posty: 872
Silnik: 1,4 16V 90 KM benzyna
Kolor: granat metalik

Re: ale ma kopa....bylo 90 km a jest 115...hdi

Pieknie to ująłeś:-) Wprawdzie mechanikiem nie jestem ale mam z podobnymi motorami doczynienia... Na pewno żadnej analizy nie zrobili, zresztą aby była wiarygodna musiała by toche potrwać. Pozostaje mieć nadzieje że tak nieduży wzrost mocy w stosunku do pierwotnego nie spowoduje żadnych negatytwnych skutków.
Swoją drogą ciekawe jest to, o czym wspomniał Hubert - czy zmiany w oprogramowaniu nawet i nie polegające na jakiś wielkich modyfikacjach są zauważalne przez serwis i jak są traktowane?

Offline

 

#14 2007-04-26 01:16:10

krakfoto

http://www.peugeot207club.republika.pl/rank5.gif                Znawca

Skąd: krakow
Zarejestrowany: 2007-03-20
Posty: 119
Silnik: 1.6 HDI 109 km po chipie
Kolor: CZARNY

Re: ale ma kopa....bylo 90 km a jest 115...hdi

no nie wiem po waszych wypowiedziach co o tym sadzic......
chcialbym tym autkiem pojezdzic kilka lat a jesli po gwarancji ma sie sie cos posypac przez ten tuning to nie jestem zachwycony taka perspektywa........
w serwisie niby zapewniali mnie ze nic sie nie dzieje po wgraniu tego ich programu,ale zadnych pomiarow spalania itd,nie robili
przejechali sie z kompem po czym jak to okreslili stworzyli odpowiedni program do tego egzemplarza silnika
chcialem rowniez zaznaczyc ze nie zyluje autka i znam zasady uzytkowania turbodiesla i nigdy nie przekraczam 2000 tys obrotow zanim autka sie nie rozgrzeje,po dluzszej szybkiej jezdzie albo dynamicznej nie gasze od razu silnika tylko czekam ze 2 minuty aby sie schlodzila turbina
nie jezdze tez na codzien dynamicznie,tylko raz na jakis czas lubie sobie docisnac pedal do podlogi,wtedy z turbiny wydobywa sie taki swiszczacy odglos i auto dostaje kopa porzadnego, ale powiedzieli w aso ze tak ma byc......
wiec napiszcie cos pozytywnego zeby uspokoic moje obawy........


krakow
krakfoto@go2.pl

Offline

 

#15 2007-04-26 07:30:31

Tomek

http://www.peugeot207club.republika.pl/rankm.gif

Skąd: Kielce
Zarejestrowany: 2007-02-22
Posty: 872
Silnik: 1,4 16V 90 KM benzyna
Kolor: granat metalik

Re: ale ma kopa....bylo 90 km a jest 115...hdi

:-)
Tak myslałem, że się przerazisz dlatego nie raz pisałem, że tak niewielki wzrost mocy w stosunku do pierwotnej raczej nie wydaje się grożny przynajmniej w zakładanej przez Ciebie perspektywie czasowej. Tym bardziej jeśli nie robisz z tego na co dzień użytku, wiesz jak się dieslem posługiwać no i zrobiło Ci to ASO.
Moje dywagacje dotyczą raczej sytuacji, kiedy ktoś chce uzyskać np wzrost mocy o połowę albo z silniczka do małego autka osiągi jak w F1 - są tacy napaleńcy, im nic już nie pomoże więc współczuję ich autkom...;-)
A co do gwarancji, to tuning, nie tuning - co szkodzi przedłużyć?

Offline

 
  • Index
  •  » Tuning
  •  » ale ma kopa....bylo 90 km a jest 115...hdi

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
restauracja Ciechocinek