Przy okazji tematu brudzenia polecam dobry, sprawdzony osobiście środek do mycia szyb, nazywa się Ajax Professional Glass & Inox. Jest to jakaś nowość w butelce jest płyn, ale po psiknięciu zamienia się piankę. Bardzo dobrze myje. Ja robię to tak: najpierw psikam na szybę, potem myję papierowym ręcznikiem i na końcu poleruję mikrofibrą, która jest do wszelkich prac porządkowych najlepsza, w odróżnieniu od szmaty z dziadkowych kalesonów. Szybki są pięknie umyte z zewnątrz i do środka.
Offline
Rupert207 napisał:
Aha bym zapomniał po otwarciu maski przedniej po obu stronach przy tych plastikowych osłonach perferowanych musi być jakiś prześwit od dołu bo zawsze mam piasek poprzyklejany na wew. pow.klapy własnie na wys. tych osłon.Speedy maja osłone silnika od dołu więc skąd ten piasek?wycziłem jakieś małe otworki w wew.częsci nadkola bardzo możliwe,że tamtedy ten piasek się dostaje z kół,sprawdzcie.
faktycznie są tam tam takie małe dziurki.. ja juz po dwoch dniach od momentu odebrania z salonu miałem tam brudno.. zalepiłem to silikonem i czysto.. a dziury te są nad kołami przed amortyzatorami patrząc od przodu ze tak powiem .. jak popatrzysz to wyczaisz te dziury
Offline
Znawca
Tylko moze te dzirki sa potrzben zeby woda odpływała?? Moze lepszy tam brud niz stojąca woda??
Offline
Znawca
SKORPION napisał:
Tylko moze te dzirki sa potrzben zeby woda odpływała?? Moze lepszy tam brud niz stojąca woda??
Zgadzam się ze Skorpionem.
Offline
V.I.P.
Właśnie z tego co mi się kojarzy to korozja zaczyna się wtedy kiedy gdzieś woda stoi... bo się otwory odpływowe zapychają...
Offline
Nie zaklejać żadnych otworów !Są to otwory technologiczne służące do odprowadzania wody z różnych newralgicznych miejsc.
Offline
no tak.. tylko ze na mowie o dziurach, przez ktore ta woda, syf i brud sie wlasnie dostawaly do komory silnika (z nad kół) i nie wygladaly mi one na zadne odplywowe.. z drugiej znowu strony niby skąd woda miałaby sie pod maska zbierac?? nawet jezeli sie jedzie w deszczu to silnik jest mokry tylko od dołu jeżeli juz.. jeszcze nigdy sie nie spotkałem sie zeby komora silnika z gory ( np pokrywa silnika, korek wlewu oleju, zbiornik plynu hamulcowego itd.) byl kiedykolwiek mokry.. a jesli mowimy o wodzie splywającej z szyby przedniej to jest inne jej odprowadzenie - wszystko splywa na srube amortyzatora niestety..
Offline
Znawca
NO trzeba by było to sprawdzić bo wydaje mi sie ze s szyby spływa przez maskowanice przy wycieraczkach do rynienki i dalej do kanalików. Zreszta blacha i tak cynkowana wiec nie ma problemu ale jak bedzie tam woda stała to w koncu zacznie gnic z tym syfem i dopiero bedzie nieznany zapach.
Offline
dzisiaj podczas mycia samochodu dokładnie sprawdziłem jeszcze raz co tak naprawdę żem zalepił.. i nie jest to żaden kanalik ani dziurka odpływowa.. wygląda to raczej jak jakiś ubytek w spoinie.. jakby niedokładnie zespawane blachy.. i nie ma możliwości żeby woda tam gromadziła się bo na bagienko mi to nie wygląda.. jeśli woda sie tam dostanie (a raczej sie nie dostaje bo żadnych śladów nie widać) to i tak spłynie dalej..
Offline
wrocmy moze jednak do tematu chlapaczy.
mysle zeby sobie takie sprawic - jednak oryginalne w serwisie to 100 za jeden. na allegro znalazlem z koleii aukcje gdzie za 45 jest sprzedawany caly komplet w dodatku z ladnym napisem peugeot:
http://www.allegro.pl/item304986898_chl … _4szt.html
czy ktos tego uzywa? dobre to czy raczej omijac szerokim lukiem niefirmowe, choc jednak tansze?
no i jak samemu mozna je zamontowac?
Offline
Meewash - niedawno kupiłem dokładnie ten model od tegoż samego sprzedawcy, a w piątek montuje.
Dam znać co i jak, mam nadzieję, że się sprawdzą
Offline
Member
Dawno, dawno temu mierzyłem do swojego pyzia podobne uniersalne - niestety nie pasowały i musiałem zainwestować w oryginalne (może teraz pojawiły się pasujące zamienniki), dodatkowo tych nie da rady zamontować na fabrycznym kołku (spojrzyjcie w nadkola).
Przegladnijcie forum - powinien być wątek poświęcony chlapaczom
Offline
Zgodnie z zasadami forum (już się nauczyłem Fys ) nie będę dublował postów, tylko osoby zainteresowane relacją z montażu uniwersalnych chlapaczy w mojej 207 zapraszam tutaj: http://peugeot207club.pun.pl/viewtopic.php?id=481
Dodam tylko, że da się bez problemu a efekt jest całkiem całkiem.
EDIT:
Dodałem fotki, szczegóły montażu tutaj: http://peugeot207club.pun.pl/gallery.php?cid=5&p=3
Efekt końcowy tutaj: http://peugeot207club.pun.pl/gallery.php?pid=491
Ostatnio edytowany przez Piero (2008-02-09 18:09:07)
Offline
Activ Member
Myślałem że te chlapacze są montowane pod osłoną nadkola bo w tej postaci jak przedstawia Piero nie jest to zbyt estetyczne widać że to dokładka,pewnie błoto z kół też będzie się tam zbierać [tam przy łaczeniu z nadkolem od wew.] te napisy też niedodają zbytniej pikanterii no ale każdy ma swój gust.
Bez urazy Piero to jest tylko moja opinia
Mam pytanie czy orginalne też są takie i się je tak montuje?
Offline
Elementy montażowe zostaną zamalowane na czarno, aby nie było ich widać. Na razie nie zamalowywałem, żebyście widzieli jak je zamontowałem.
Może i niewłaściwie z instrukcją? tego nie wiem.
To duże zbliżenia i normalnie praktycznie tego nie widać...
Teraz sam się zacząłem zastanawiać, czy aby to dobrze wygląda Jutro się przyjrzę, trochę pojeżdżę i sprawdzę jak to się będzie sprawdzać, no i zamaluję elementy montażowe na czarno...
Offline